סינדרום הדף הלבן

נראה לי שכל מי שכותב מכיר את הסינדרום הזה. 
הנה מונח לפניך דף לבן. חדש. נקי. 
וצריך למלא אותו בתוכן חשוב. חגיגי.  
אבל דווקא התוכן החגיגי הזה יוצא, אפעס, מרוחק. לא מבטא את מה שהכותב רוצה להגיד. 
אם אתם מהנהנים עכשיו, סימן שאתם מכירים את זה.

ככותבת, אני יודעת שהפתרון לסינדרום הדף הלבן הוא להתחיל מהאמצע.
יש לכם רעיון לפוסט/סיפור/שיר/מאמר? מעולה! תתחילו ממנו.
כמה מילים יספיקו. זה לא חייב אפילו להיות משפט. כללי הדקדוק והתחביר לא חלים עליו.
המשפט הזה הוא בסך הכל קצה חוט.
ואחרי שהוא כתוב תתחילו למשוך אותו.
כאשר מושכים חוטים הם מתחילים להתגלגל לכיוונים שונים, וזה בדיוק קורה כשמושכים בקצה החוט של רעיון. הוא מתחיל להתגלגל לכל מיני כיוונים. אתם יכולים לתת לחוט הסיפורי שלכם להתפרע או להציב לו גבולות. בדיוק כמו חוט. אם מכניסים אותו לתוך כלי הוא מתגלגל בתוך גבולות הכלי, כלומר, בהנחה שלא תמשכו אותו חזק מדי.

כשהדף הלבן והחגיגי שלכם מלא כתמי מילים שמלכלכות אותו ברישול, מגיע שלב הצחצוח. באופן אישי, זה השלב האהוב עלי ביותר. גם כשהייתי מתכננת הכי אהבתי לדבג. לבור את המוץ מהתבן.
אני חושבת שזה מה שיפה בכתיבה, במיוחד כשכותבים על מסך. תמיד אפשר למחוק/להוסיף/לדייק/לתקן. אין לזה סוף.
בשלב הזה מסדרים את המילים לפי סדר הגיוני. התחלה, אמצע וסוף.
לפעמים, אפשר גם לוותר על הסוף ולהפסיק באמצע.





תגובות

  1. נכון, לא חשבת על זה שגם כתיבת קוד היא בעצם ספרות

    השבמחק
    תשובות
    1. אני חושבת שקוד לא נחשב לספרות, אבל מי יודע, אולי פעם תהיה קטגוריה כזאת, פרס נובל בכתיבת קוד :)

      מחק
  2. תתקיני מערכת תגובות של דיסקוס, זו תהיה התחלה טובה 😉

    השבמחק
    תשובות
    1. הייתי בטוחה שהתקנתי את זה לפי כמות הספאמים שאני מקבלת מהם. אבדוק שוב את העניין.

      מחק
  3. הגבתי לך בישרא.
    כל זמן שזה עדיין אפשרי, שומרת לו אמונים.

    השבמחק
  4. רק לומר שאם זה גורם לך לשתף פוסטים, כבר הרווחנו.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני עדיין לא יודעת אם זה "פוסטים" בינתיים רק אחד.
      :)

      מחק
    2. תודה הבנתי היכן ללחוץ
      בכל דבר בחיים צריך נק' התחלה בהצלחה

      מחק
    3. נכון. והתחלות הן תמיד קשות

      מחק
  5. אני עדיין בצעדי הראשונים מחוץ לישרא. בעצם עדיין מחכה שאולי יקרה נס וישרא לא יגמר...
    ודף לבן זה אתגר, גם בציור. אבל הוא נותן לנו לחשוב ולא לעשות דברים סתם. לא?

    השבמחק
    תשובות
    1. לפעמים הלבן הזה משתק, כי רוצים שהכל יהיה מושלם מההתחלה. אבל זה לא הולך ככה ביצירה חדשה. היא תמיד נבנית בשלבים.

      מחק
  6. היי, כיף שאפשר להמשיך לעקוב אחרייך ואולי המעבר ההמוני מישרא הוא טריגר להמשיך לכתוב ולהתחדש. בהצלחה בבלוג החדש.

    השבמחק
    תשובות
    1. ימים יגידו אם המעבר יהיה טריגר או לא. אבל אני שמחה שיש לי מקום שבו אוכל להתבטא, אם ארצה.
      ותודה!

      מחק
  7. שמח שאת לא נעלמת מהשטח.
    (לוק מישראבלוג)

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה